هنگام لوله کشی گاز توکار احتمال چه خطراتی وجود دارد؟

هنگام لوله کشی گاز توکار احتمال چه خطراتی وجود دارد؟

مانند تمام کارها، لوله کشی گاز ساختمان بدون مشکل و خطر نیست. تنها لازم است که ایمنی کار به اندازه لازم رعایت شود. برای این منظور لازم است که با انواع لوله کشی و محل مناسب استفاده از آن‌ها آشنا شوید تا بهتر تصمیم بگیرید. در نهایت امیدوارم که از هر سهل‌انگاری جلوگیری شود تا هیچ خطر و آسیبی از این طریق به افراد وارد نشود.

در این مقاله از سازه کهن در مورد لوله کشی گاز توکار بیشتر توضیح می‌دهیم و از خطراتی که ممکن است با انجام آن دچار شوید خواهیم گفت. این مقاله را تا انتهای آن دنبال کنید و اگر سوالی برایتان پیش آمد آن را از این گروه بپرسید.

روش انجام لوله کشی گاز به صورت توکار

یکی از راه‌های لوله کشی کردن گاز خانه‌ها به صورت توکار است؛ لوله کشی گاز توکار به گونه‌ای انجام می‌شود که لوله‌ها و انشعابات استفاده شده در آن قابل رویت نباشند. در اولین قدم لازم است که مجوز گازکشی توکار گرفته شود. سپس مجری گازکشی، ساختمان را بررسی کرده و با تهیه نقشه کار آغاز می‌شود.

توکار بودن لوله کشی گاز و بحث ایمین سبب می‌شود تا لازم باشد که این کار را افراد تخصصی این حوزه انجام دهند. سازه کهن یکی از گروه‌هایی است که در این حوزه فعال است. شما می‌توانید با این گروه تماس بگیرید تا در این کار به شما خدمت‌رسانی کنید. هم‌چنین برای مشاهده هزینه لوله کشی گاز اینجا کلیک کنید تا از جدیدترین تغییرات باخبر شوید.

با توجه به اینکه بعد از انجام لوله‌کشی گاز توکار امکان دسترسی به لوله‌ها وجود ندارد لازم است که فرایند با دقت فراوانی انجام شود. علاوه‌برآن، لازم است از لوله‌ها و وسایلی استفاده شود که کاملاً مناسب این روش لوله‌کشی است.

برخی اوقات در روش لوله‌کشی گاز توکار از جوشکاری استفاده می‌شود. برای این منظور باید از لوله و دستگاه مناسب جوشکاری توکار استفاده کرد. همینطور برخی اوقات به خم کردن لوله‌ها نیاز است که باید با روش و دستگاه مخصوص به این کار انجام شود تا تهدید ایمنی به دنبال نداشته باشد. برای این کار لازم است از لوله‌هایی استفاده شود که ترک یا چینی بر روی آن وجود نداشته باشد؛ زیرا در درازمدت ممکن است آسیبی به آن وارد شود.

از مزیت‌های لوله کشی گاز توکار بهتر کردن زیبایی محیط است؛ زمانی که لوله‌های گاز به صورت دفنی در زمین یا دیوار پنهان می‌شود سبب می‌شود که محیط با لوله‌ها زشت نشود.

لوله کشی توکار گاز و زیبایی محیط

لوله کشی توکار گاز و زیبایی محیط

۳ مشکل و خطر لوله کشی گاز توکار

علاوه بر مزایا، این روش انجام لوله کشی مشکلاتی را نیز به همراه خود دارد که ممکن است خطرآفرین باشد؛ به همین خاطر لازم است از آن‌ها آگاه شده و بهترین اقدام را در مقابل آن‌ها انجام داد.

۱)هزینه انجام کار لوله کشی گاز توکار

اولین مورد لوازم مورد استفاده در لوله کشی گاز توکار و قیمت است؛ لوله‌ها و اتصالاتی که در این روش کار استفاده می‌شود متفاوت از نوع روکار است و همین مورد سبب می‌شود که هزینه نهایی انجام پروژه نسبت به روکار بیشتر باشد. به همین منظور افراد ترجیح می‌دهند که از نوع دیگر که مقرون‌به‌صرفه‌تر است استفاده کنند. البته این هزینه نهایی به محل انجام، تعداد طبقه‌های ساختمان و نوع کنتور و تعدادی عوامل دیگر نیز وابسته است.

۲)عدم دسترسی به لوله‌ها بعد از انجام کار

زمانی که کار لوله‌کشی به پایان می‌رسد روکش می‌شوند و دیگر نمی‌توان به آن‌ها دسترسی داشت؛ یکی از اهداف روش توکار افزایش زیبایی محیط است و به همین منظور لوله‌ها در زیر زمین یا دیوار پنهان می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود که اگر مشکل یا نشتی وجود داشته باشد دیر متوجه آن مساله شده و برای رفع آن اقدام کرد.

۳)دوام بالای محصولات استفاده شده در لوله کشی گاز توکار

زمانی که کار به صورت توکار انجام می‌شود مسیر لوله‌کشی در مقابل آسیب‌های مختلف مانند رطوبت و ضربه‌های مختلف زمان بیشتری از خود مقاومت نشان می‌دهد. این کار سبب می‌شود تا خوردگی نیز کمتر شود و لوله‌ها دوام بالاتری داشته باشند.

لوله‌های استفاده شده در گازکشی توکار

لوله‌های استفاده شده در گازکشی توکار

انتهای کار عملیات لوله کشی گاز توکار

زمانی که کار لوله کشی گاز توکار به پایان رسید لازم است که به لوله‌ها ضدزنگ زده شود و چربی‌زدایی شوند. بعد از این‌که این مراحل طی شدند می‌توان عایق‌بندی و روکش کردن انجام شود. این کار با ماسه خشک انجام می‌شود. شما می‌توانید برای اجرای لوله‌کشی گاز توکار با سازه کهن تماس بگیرید و از افراد متخصص این گروه بخواهید تا در پروژه شما مشارکت داشته باشند. همه تلاش سازه کهن در این است که ایمنی کار در بالاترین اندازه باشد تا مشکلی برای شما و عزیزانتان رخ ندهد.