نحوه محاسبه مقدار تعرفه و متراژ لوله کشی گاز به چه صورت است

نحوه محاسبه مقدار تعرفه و متراژ لوله کشی گاز به چه صورت است؟

زمانی که برای لوله کشی گاز ساختمان‌ها اقدام می‌کنیم نیاز است که از افراد متخصص بخواهید که مسیر اجرای کار را به پیش ببرد؛ البته بیشتر دانستن مسیر انجام کار کمک می‌کند تا بتوانید از زیروبم کار آگاه شوید و اگر مشکلی برایتان پیش آمد به موقع آگاه شوید. در این مقاله سازه کهن در مورد این‌که چطور در لوله کشی گاز متراژ انجام کار را محاسبه می‌کنند، صحبت می‌کنیم. این مقاله از سازه کهن را تا انتهای آن دنبال کنید.

لوله کشی گاز ساختمان

در سال‌های اخیر در ایران گاز طبیعی به عنوان سوخت اول برای تولید گرما شناخته شده است و ساختمان‌ها به طور مناسب لوله کشی می‌شوند تا ایمنی کار نیز بالاتر برود. برای این کار نظارت شرکت نظام مهندسی و اداره گاز نیز موجب شده است که کیفیت کار هر ساله بالا برود و افراد کمی از طریق گاز دچار حادثه شوند.

کار لوله کشی گاز در ساختمان‌هایی که تازه‌ساز هستند بعد از بالا آوردن دیوارهای ساختمان انجام می‌شود. ابتدا لوله کشی گاز انجام می‌شود و در ادامه دیوار گچ‌کاری می‌شود. قیمت لوله کشی گاز با توجه به روند انجام کار مشخص می‌شود. با تماس با سازه کهن می‌توانید از جزئیات کار باخبر شوید.

محاسبه اندازه لوله کشی گاز

زمانی که برای محاسبه مقدار لوله گاز اقدام می‌کنید، باید دو مورد را در نظر داشته باشید؛ شما باید بدانید که چقدر قرار است که گاز مصرف شود و همینطور دورترین نقطه به گازرسانی در این پروژه چقدر با کنتور فاصله دارد. مقدار گاز مصرفی به دستگاه‌های گازسوزی که در آن استفاده می‌شوند بستگی دارند. معمولاً سازمان مربوطه برای هر ساختمان به طور پیش‌فرض لوازم گازسوزی مانند آبگرمکن، اجاق گاز، روشنایی، شومینه و … را در نظر می‌گیرد که مشخص شود حداقل مصرف چه اندازه است. علاوه بر این موارد، برخی ساختمان‌ها از وسایل گازسوز بیشتری مانند سونا و جکوزی استفاده می‌کنند که برای آن‌ها لازم است توضیحات بیشتری ارائه و درخواست جداگانه ثبت شود.

هر دستگاه مقدار متوسط مصرف دارد. مثلاً آبگرمن بین ۱/۵ تا ۲/۵ مترمکعب در ساعت مصرف دارد. این مقدار در اجاق گاز خانگی، روشنایی و شومینه به ترتیب ۰/۷، ۰/۱ و ۰/۳ است که

گفتیم که هنگام محاسبه اندازه لوله گاز باید دورترین نقطه را که گازکشی می‌شود در نظر بگیریم. این نقطه اگر آپارتمان باشد آخرین طبقه آن و دورترین نقطه آن نسبت به کنتور است.

مقدار قطر لوله و مقدار فاصله مشخص می‌کند که هر لوله توانایی عبور چه اندازه گاز را دارد. در ادامه جدول آن را خدمت شما ارائه می‌کنیم.

جدول مقدار مصرف گاز برای لوله‌ها

جدول مقدار مصرف گاز برای لوله‌ها

محاسبه قیمت لوله کشی گاز

مشخص کردن هزینه لوله کشی گاز از مباحثی است که بهتر است در آخر به آن توجه کرد. زیرا کیفیت در این کار مهم‌تر است و لازم است ایمنی اولویت اول باشد. اگر اجرا کار به درستی انجام نشود می‌تواند موجب آسیب‌های جدی شود و هزینه بسیاری باید شود تا کار از اول به درستی پیش برود.

یکی از نکات مهم در لوله کشی گاز ساختمان این است که این کار را باید افراد متخصص این حوزه انجام دهند. زیرا در این کار ایمنی حرف اول را می‌زند. شما می‌توانید برای لوله‌کشی گاز ساختمان‌های خود از سازه کهن بخواهید تا به شما کمک کنند. گروه سازه کهن در زمینه انواع لوله کشی گاز می‌تواند شما را به بهترین شکل همراهی کند.

شما برای مشخص کردن تعرفه لوله کشی گاز ساختمان باید به مصالح به کار برده شده، حجم کاری که باید انجام شود، مقدار سختی برای پیش بردن کار و … توجه کنید. زمانی که شما می‌خواهید هزینه ساختمان را تخمین بزنید اندازه ساختمان باید مشخص باشد. شما می‌توانید از نقشه ساختمان استفاده کنید تا محل قرارگرفتن آن نیز مشخص شود. زیرا باید بدانید که چه تعداد انشعاب و لوله برای اجرای کار لازم است.

با توجه به نوع لوله‌کشی گاز که ممکن است روکار یا توکار باشد جنس و قطر لوله‌ها و اتصالات مورد استفاده با هم تفاوت دارد. همین روی قیمت لوله‌ها نیز اثر می‌گذارد و آن نیز روی هزینه نهایی اثر می‌گذارد. تعرفه لوله کشی گاز صنعتی نیز فرق دارد. زیرا روش اجرای کار و قوانین و مقررات مربوط به آن متفاوت است.

اثر لوله های گاز بر تعرفه گازکشی

اثر لوله های گاز بر تعرفه گازکشی

زماین که شما هزینه لوله کشی گاز ساختمان خود را محاسبه می‌کنید باید هزینه رفت و آمد افراد فنی را نیز در آن لحاظ کنید.

در این مقاله در مورد محاسبه متراژ لوله کشی و هزینه آن صحبت کردیم. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با سازه کهن تماس بگیرید تا مشاوران این گروه توضیحات کامل را در اختیار شما قرار دهند.