در لوله کشی گاز صنعتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در لوله کشی گاز صنعتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای این‌که مشکلی در مسیر اجرای کار لوله کشی گاز پیش نیاید لازم است که یک سری اصول رعایت شود. به همین خاطر اداره گاز یک سری نکته و قانون به تصویب می‌رساند تا در شرایط مختلف رعایت شود. این کار باعث می‌شود که خطری تهدیدکننده جان و مال افراد نباشد.

در این مقاله در مورد لوله کشی گاز صنعتی توضیحاتی را ارائه می‌کنیم و در کنار آن نکته‌هایی را خواهیم گفت که رعایت آن‌ها برای مسیر بدون خطر و مشکل لازم است. این مقاله از سازه کهن را تا انتهای آن دنبال کنید و اگر سوالی دارید در آخر بپرسید.

لوله کشی گاز صنعتی

از آن‌جایی که گاز سوخت مناسبی برای تامین انرژی به حساب می‌آید برای گازکشی مراکز صنعتی نیز از آن استفاده می‌شود. برای انجام لوله کشی گاز صنعتی لازم است استانداردهایی در نظر گرفته شود تا افراد بتوانند با استفاده از آن  ایمنی انجام کار را بالا ببرند. برای انجام لوله کشی گاز پروژه صنعتی لازم است که تعدادی مرحله طی شود تا کار به درستی پیش برود.

در اولین قدم پروژه لوله کشی گاز صنعتی از مهندس‌های این حوزه و شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند کمک بگیرید. زیرا برای طراحی مسیر گازکشی نظر افرادی که در این زمینه متخصص هستند لازم است تا دچار اشتباه نشوید. آن‌ها مسیر اجرا را براساس استانداردهایی که سازمان ملی و بین‌المللی گاز تعیین می‌کنند مشخص می‌کنند.

زمانی که نقشه شما برای لوله کشی گاز صنعتی به پایان رسید لازم است که مهندس ناظر پروژه آن را بررسی کند تا تصمیم بگیرد آیا مورد تایید است یا خیر. اگر مشکلی در مسیر اجرا گازکشی وجود داشته باشد می‌توانید از مشاور نظر بخواهید تا آن را رفع کنید و کار را طبق اصول آن پیش ببرید. در نهایت تاییدیه کار برای اجرا را بگیرید.

لوله های گاز کشی صنعتی

لوله های گاز کشی صنعتی

اصول و نکات لوله کشی گاز صنعتی

رعایت درست و اصولی استانداردهای لوله کشی گاز صنعتی علاوه بر این‌که ایمنی کار را بالا می‌برد موجب می‌شود که نیاز لوله کشی گاز به تعمیرات و چک کردن در بازه‌های زمانی طولانی‌تر رخ دهد. اگرچه استاندارد لوله کشی گاز صنعتی به طور کلی بیان می‌شود اما برای هر کدام از ساختمان‌ها با توجه به نوع استفاده تخصصی می‌شوند و تا حدودی با هم تفاوت دارند.

برای لوله کشی گاز صنعتی لازم است به چند نکته توجه کنید. اولین نکته این است که باید مشخص شود لوله کشی گاز را به صورت توکار یا روکار انجام می‌دهید. زیرا این گزینه برای تعیین لوازم اولیه مناسب بسیار مهم است تا بتوان از مصالحی استفاده کرد که با محل آن تطابق داشته باشد. زمانی که لوله گاز در معرض آسیب‌های مختلف است باید از جنسی استفاده شود که مقاومت بیشتری در مقاومت ضربه‌ها دارد.

قطر لوله های گاز نیز از نکاتی هستند که هنگام اقدام به لوله‌کشی گاز باید در نظر گرفته شود. زیرا مقدار گازی که برای لوله‌کشی گاز صنعتی و مسکونی در لوله‌ها جریان می‌یابد با هم تفاوت دارند؛ بنابراین، نمی‌توان لوله‌های یکسانی برای آن‌ها به کار برد.

هنگام لوله کشی گاز قطر لوله گاز نیز از عوامل تاثیرگذار است. هر اندازه که فاصله بین رگلاتور و محل استفاده از لوله زیاد باشد لوله گاز باید قطر بیشتری داشته باشد تا مشکلی در مسیر اجرای کار رخ ندهد.

رعایت نکات به طور کامل در لوله کشی گاز صنعتی می‌تواند کمک کند تا کار به درستی انجام شود و هیچ مشکلی برای این کار رخ ندهد. شما می‌توانید برای لوله کشی گاز صنعتی خود با گروه سازه کهن تماس بگیرید تا این گروه در زمان مناسب کار شما را به درست‌ترین شیوه ممکن پیش ببرند.