استفاده از لوله پلی اتیلن در گازرسانی چه مزایایی دارد؟

استفاده از لوله پلی اتیلن در گازرسانی چه مزایایی دارد؟

از لوله پلی اتیلن در موارد مختلفی استفاده می‌شود. برخی استانداردها و ویژگی‌های موجود در ساخت و تولید این لوله‌ها موجب می‌شود تا هر کدام با توجه به آن‌ها برای اهداف مختلفی کاربرد داشته باشند. در این مقاله در مورد لوله گازی پلی اتیلن توضیحاتی را خدمت شما ارائه می‌کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. این مقاله از سازه کهن را تا انتهای آن دنبال کنید.

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن گاز

فرمول شیمیایی لوله پلی اتیلن C۲H۴– C۲H۴- C۲H۴ است که نوعی پلیمر مقاوم به حساب می‌آید.

طبق استاندارد شرکت ملی گاز IGS ضخامت لوله گاز پلی اتیلن از ۲۵ تا ۲۲۵ میلی‌متر وابسته به هدف متغیر است. این لوله‌ها به شکل کلاف و شاخه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاهی اوقات کارفرما می‌تواند برای سایز و اندازه دیگری درخواست دهد تا شرکت تولیدی برای آن ابعاد دلخواه را تهیه کند.

در ظاهر لوله گاز پلی اتیلن خطوط زرد رنگی وجود دارد که آن را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند؛ سایر رنگ‌های موجود روی لوله پلی اتیلن به معنای جواز استفاده برای هدف‌های دیگر است.

در تولید اخیر لوله گاز پلی اتیلن نوع خاصی از این محصول تولید می‌شود که در فشارهای ۳۲ اتمسفر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها می‌توانند فشارهای بالا را تحمل کنند و در اجرای ایستگاه های فشار قوی از آن‌ها استفاده می‌شود. لوله‌های فشار قوی در نوع مواد مورد استفاده در آن نسبت به فشار و اشعه خورشید بهتر عمل می‌کنند و ضخامت آن‌ها از سایرین بیشتر نیست.

لوله گاز پلی اتیلن انواع مختلفی دارد. این تفاوت و انواع براساس سطح مقطع، قطر، نوع برش، درجه و میزان مقاومت در برابر فشار دسته‌بندی می‌کنند. این امر سبب می‌شود تا برای موارد مختلف نوع مناسبی از آن مورد استفاده قرار بگیرد.

لوله های پلی اتیلنی گاز با خطوط زرد رنگ

لوله های پلی اتیلنی گاز با خطوط زرد رنگ

استاندارد استفاده از لوله گاز پلی اتیلن

زمانی که شما برای خرید لوله گاز پلی اتیلن اقدام می‌کنید باید توجه داشته باشید که آن‌ها تاییدیه شرکت گاز را داشته باشند .

تاریخ تولید در لوله گاز پلی اتیلن بسیار مهم است؛ زیرا آن دسته از لوله‌هایی که از زمان تولید آن‌ها بیشتر از ۶ ماه گذشته باشد استفاده از آن‌ها اشتباه است.

همینطور در تولید لوله گاز پلی اتیلن مقدار این ماده موجود در ترکیب نیز مهم است. برای هر متر لوله ۲ تا ۵/۲ درصد مجاز است که از ماده پلی اتیلن استفاده شود. علاوه بر این، مقدار کربن نیز از ۲۰ درصد نباید بیشتر شود تا مناسب گازکشی باشد.

مزایای استفاده از لوله گاز پلی اتیلن

از آن‌جایی که لوله‌های پلی اتیلن مقاومت خوبی در برابر دمای بالا دارند برای استفاده در لوله کشی گاز بسیار مناسب هستند؛ این لوله‌ها می‌تواننند تا دمای ۹۵ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند.

در هنگام استفاده از لوله‌های گاز پلی اتیلن مشکلی از نظر رطوبت و پوسیدگی با آب برای آن پیش نمی‌آید و مقاومت خوبی در این زمینه دارند.

با توجه به این که این لوله‌های پلی اتیلن در ترکیب خود مواد ضد UV دارند، در برابر اشعه ماورابنفش خورشید مقاومت هستند؛ همین موضوع سبب می‌شود تا طول عمر بالاتری نسبت به سایر لوله‌‌ها داشته باشند.

لوله‌های گاز پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم هستند و احتمال ترک خوردن آن‌ها پایین است. زیرا انعطاف‌پذیری آن‌ها در سطح بالایی قرار دارد.

از مزیت‌های کاربردی لوله گاز پلی اتیلن می‌توان به هزینه پایین و حمل و نقل آسان آن اشاره کرد.

لوله پلی اتیلن برای انتقال گاز

لوله پلی اتیلن برای انتقال گاز

از لوله‌های گاز پلی اتیلن در صنایع مختلف به خصوص در بخش پتروشیمی و گاز بسیار استفاده می‌شود. زیرا برای انتقال سیالات در بخش‌های مختلف بر عهده این لوله‌ها است. شما می‌توانید برای دریافت قیمت این لوله‌های گاز پلی اتیلن با گروه سازه کهن در تماس باشید. زیرا قیمت‌ها با توجه به نوسانات بازار در حال تغییر است.